Część rysunkowa
-
Jednym z głównych założeń przy planowaniu przebiegów obwodnicy Kowalewo Pomorskiego było stworzenie możliwości połączenia nowej trasy z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 15 w celu wykorzystania przyszłego starodroża dla ruchu wjazdowego/wyjazdowego z Kowalewa Pomorskiego w kierunku Torunia. Każdy z wariantów rozpoczyna się poprzez skrzyżowanie, dzięki czemu możliwy jest swobodny wjazd i wyjazd z miejscowości.
Projektując przebiegi poszczególnych wariantów zwracano uwagę na istniejące zagospodarowanie terenu, starano się w jak największym stopniu ominąć zabudowę, tereny podmokłe oraz kolizje z większą infrastrukturą nadziemną i podziemną. Długości poszczególnych wariantów:
- W1.1 – ok. 8,25 km
- W1.2 – ok. 8,9 km
- W2 – ok. 7,9 km
- W3.2 – ok. 7,9 km.